Duel Masters Portal
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 

 
Boltok

Srknytz Szombathely
9700 Hefele M. u. 3
/a T-Com mellett a stl utcban /

Telefonszm:+36/70/318-8815

 

 

 

Srknytz Veszprm
8200, Veszprm Kossuth u. 10/A
Kinizsi zlethz I emeletn

Telefonszm: 06-70-599-4130

 
Linktr
 
Chat!

Nv:
Jelsz:
(Jelsz nem ktelez, csak ha regisztrlva vagy a nasa.hu-n.)
Szmll
Induls: 2005-05-20
 
A scriptek innen szrmaznak:
Honlappt portl
hitetlen portlja
 
Szablyok
Szablyok : Szjegyzk, krdsek

Szjegyzk, krdsek

  2005.08.20. 18:44


Szjegyzk

 

Tmads: A te harci zndban lv lnyeid meg tudjk tmadni az ellenfeledet, vagy az tappelt lnyeit. A tmadshoz tappeld az egyik lnyed s mondd, hogy mit szeretnl vele megtmadni. Ha egy lny egy msikat tmad, akkor csatznak. Az ersebb lny gyz. A vesztes a tulajdonosa temetjbe kerl. Ha egyformn ersek, akkor mindkt lny a temetbe kerl. Ha az egyik lnyed az ellenfeled tmadja s nem tudja blokkolni, vlaszd ki az egyik pajzst. Az ellenfelednek a kezbe kell vennie azt. Ha megtd az ellenfeled, amikor nincs pajzsa, nyertl!

Csata! Kt lny csatzik, amikor az egyik megtmadja a msikat. Akkor is csatznak, ha az egyik blokkolja a msikat. Az ersebb lny gyz. A vesztes a temetbe kerl. Ha ugyanolyan ersek, akkor mindketten a temetbe kerlnek.

Harci zna: Ez a te s az ellenfeled pajzsai kztti terlet. Csak a harci znban lv lnyek tudnak tmadni.

Blokkol: Minden lnyed, amin a „blokkol” sz fel van tntetve, meg tudja lltani az ellenfeled lnyeinek tmadst. Lsd a „kulcsszavakat” (a 12. oldalon).

ttrni a pajzsot: Ha az egyik lnyed megtmadja az ellenfeled s nem tud blokkolni, akkor ttri az egyik pajzst. Ez azt jelenti, hogy kivlaszthatsz egyet a pajzsai kzl s a kezbe veszi azt.

Kijtszani: Hogy kijtssz egy varzslatot, rakd ki a kezedbl, fizesd ki az rt s tedd azt, ami r van rva.

Civilizci: A Duel Masters jtkban 5 civilizci ltezik. A krtya szne jelzi, hogy melyik civilizcibl szrmazik: srga = fny, fekete = sttsg, piros = tz, zld = termszet, kk = vz. A civilizci fontos szerepet jtszik a lnyek megidzse s a varzslatok kijtszsa sorn. Ha egy lnyrt, vagy varzslatrt fizetsz, a felhasznlt mank kzl 1-nek abbl a civilizcibl kell szrmaznia, amibl a lny, ill. varzslat szrmazik.

r: A lny, ill. varzslat ra a krtya bal fls sarkn van feltntetve. Annyi mant kell fizetned ahhoz, hogy kijtszd a krtyt, amennyi az ra. A fizetett mank kzl legalbb 1-nek abbl a civilizcibl kell szrmaznia, mint krtya, amit ki akarsz jtszani.

Lny: A lnyek a jtk legfontosabb krtyi. k tudnak tmadni, ha a harci znban vannak. Az ellenfeled megtmadsval tudod csak megnyerni a jtkot.

Pakli: Neked is s ellenfelednek is van egy pakli krtyja. A kezd paklik 20 laposak. Ha nem a kezd csomaggal jtszol, a paklidnak 40 laposnak kell lennie. Ugyanolyan lapbl maximum csak 4 db. Lehet a paklidban. A kezd csomagban lv 2 kis paklit sszerakhatod, hogy 1 teljes rtk paklit kpezz. A jtk kzben sem te, sem ellenfeled nem nzheti meg a pakliban lv lapokat s nem vltoztathatja meg a sorrendjket, kivve, ha egy krtya azt utastja.

Megsemmisteni: Egy lny megsemmistse a harci znbl a temetbe helyezst jelenti. Megsemmistheted sajt, vagy ellenfeled lnyeit. Ha egy krtyn az ll, hogy semmists meg valamit, csak egy lnyt vlaszthatsz – nem pajzsot, vagy a mana znban lv krtyt.

Kidobni: Ha egy krtyt kidobsz, akkor azt kiveszed a kezedbl s a temetbe rakod.

Dupla tr: Minden lnyed, ami rendelkezik a „dupla tr” kpessggel, 2 pajzsot tr t mindig, ha megtmadja az ellenfeled s nem tud blokkolni. Lsd a „ kulcsszavakat”. (12.o.)

Hzs:  Ha egy krtyt hzol, akkor a paklid tetejrl a kezedbe veszed. Ne mutasd meg az ellenfelednek.

Evolcis lny: Egy evolcis lnyt csak egy, a harci zndban lv, ugyanolyan tpus lnyre tudsz megidzni. (Lsd 7. oldal).

Hangulat szveg: Ez a szveg nmely szvegdoboz aljn tallhat, de nem befolysolja a jtkot. Azrt „hangulat” szveg a neve, mert csak a jtk hangulatnak emelsre szolgl.

Temet: Ide kerlnek a kidobott lapjaid. Tartsd kppel felfel, a paklid mellett.

Leoszts: A kezedben lv krtyk a leosztsod. Megnzheted ket, de ne mutasd meg az ellenfelednek. Akkor is van leosztsod, ha a kezedben nincs krtya. Pldul, ha egy krtyn az ll, hogy dobd ki a leosztsodat, de nincs krtya a kezedben, akkor is ki tudod dobni a leosztsod.(Csak 0 lapot dobsz ki).

Mana: A mana a mgikus energia egy tpusa. Ezt az energit arra hasznlod, hogy fizess a lnyekrt s a varzslatokrt. A mant a mana znban lv krtyk tappelsvel kapod. Minden egyes tappelt krtya 1 mant ad abbl a civilizcibl, amelyikhez tartozik. Amikor fizetsz egy lnyrt, ill. varzslatrt, legalbb 1 olyan mant  kell hasznlnod, ami abbl a civilizcibl szrmazik, amelyikbl a lny, ill. a varzslat. Pldul, ha egy termszet lnyt akarsz megidzni, aminek 8 az ra, legalbb 1 termszet mant fizetned kell. A tbbi 7 lehet ms civilizcibl is.

Mana zna: Ez a kzted s a pajzsaid kztt lv terlet. Egy krben egyszerre csak 1 krtyt rakhatsz a mana zndba, kivve ha egy varzslat vagy hats msra utast. Ha nem akarsz, nem kell minden krben raknod egy krtyt a mana zndba. Brmennyi krtya lehet a mana zndban. Ha a mana zndba raksz egy krtyt, nem kell kifizetned az rt, mert nem idzed meg, ill. nem jtszod ki, mint egy varzslatot. A mana znban lv krtyknak a mana termelsen kvl semmilyen kpessgk nincs. (Hagyd figyelmen kvl a rajtuk lv szveget.)

Er: Ez a krtya bal als sarkn lv szm. A lny ereje mutatja, hogy milyen jl harcol. Ha lnyek egymssal harcolnak, az ersebb legyzi a msikat. Dntetlen esetn mindketten vesztenek. Nmely lnynek egy plusz jel (+) van az erje mellett. A plusz jel egy emlkeztet az olyan lnyeken, melyek klnleges kpessgek miatt ersebbek lesznek, mint az „ers tmad” lnyek.

Ers tmad: Az „ers tmad” lnyek tmads sorn ersebbek lesznek. Lsd a „kulcsszavakat” (23.o.).

Pajzs: A jtk elejn 5 krtyt raksz magad el, arccal lefel. Ezek a pajzsaid. Ha egy lny tmad s a jtkos, akit tmad, nem tud blokkolni, akkor a jtkos egyik pajzst ttri. Ha egy pajzs ttrik, a tulajdonosa a kezbe veszi. Te nyersz, ha az egyik lnyed megtmadja az ellenfeledet, amikor mr nincs tbb pajzsa (feltve ha nem blokkoljk a tmadst). Ha egy krtya megengedi az ellenfelednek, hogy brmelyik pajzsod megnzze, nem keverheted ssze ket, hogy az ellenfeled ne tudja, hogy melyiket ltta.

Pajzs bumerng: Ha a pajzs znbl a kezedbe veszel egy olyan varzslatot, ami „pajzs bumerng”, azonnal kijtszhatod anlkl, hogy kifizetnd az rt. Lsd a „kulcsszavakat” (13.o.).

Vgzetes:  A „vgzetes” lnyek nagyon veszlyesek a csatban. Lsd „kulcsszavak” (13.o.).

Varzslat: A varzslatok olyan krtyk, amelyek csinlnak valamit s utna a temetbe kerlnek. Ha nem tudsz vgrehajtani mindent, amit a varzslat ler, akkor csinlj meg belle annyit amennyit tudsz.

Lps: Minden jtkos kre 6 lpsre oszlik: (1) kezdd el a krd, (2) hzz egy lapot, (3) rakj egy krtyt a mana zndba, (4) idzz lnyeket s varzsolj, (5) tmadj, s (6) fejezd be a krd. Lsd a „kr sorrendet” (3.o.).

Idzs: Az idzs azt jelenti, hogy kiveszel egy lnyt a kezedbl, kifizeted az rt s leteszed a harci zndba.

Idzsi betegsg! A legtbb lny idzsi betegsgben szenved, amikor kirakod a harci znba. Ez azt jelenti, hogy a kvetkez krdig nem tud tmadni. Az idzsi betegsg nem gtolja a lnyeket a blokkolsban. Az evolcis lnyekre nem hat az idzsi betegsg.

Tappels: Ha tappelsz egy lnyt, az oldalra fordtod. A krtya tappelse jelzi, hogy ebben a krben mr hasznltk. Ha egy lnyt tappelsz (pldul tmadskor), nem kell a mana zndban lv krtykat is tappelned. Ha egyszer kifizettl egy lnyt, nem kell azrt fizetned, hogy tmadjon.

Visszatappels: Ha visszalltasz egy krtyt fggleges llsba, akkor visszatappeled.

 

 

 Krdsek?

 

 

Ha krdsed van, a vlaszt r lehet, hogy itt megtallod. Ha ebben a szablyknyvben nem tallod a vlaszt, akkor hasznld az elrhetsgnkrl adott informcit a 31. oldalon.

 

ltalnos krdsek

K: Miben klnbznek a lnyek a varzslatoktl?

V: Ha megidzel egy lnyt, a harci zndba rakod s az ott marad, hogy szolgljon tged minden krben (kivve, ha elveszt egy csatt, vagy valami ms okbl a temetbe kerl). Ha egy varzslatot jtszol ki, tedd ami r van rva s dobd ki a temetbe. Ha viszont a mana zndba raksz lnyeket s varzslatokat, ugyangy mkdnek. Oda rakod ket s ott maradnak.

 

K: Ha egy varzslaton az ll, hogy vlasszak egy lnyt, kijtszhatom akkor is, ha nincs lny, amit vlaszthatnk?

V: Igen. Brmilyen varzslatot kijtszhatsz, ha azt a megfelel idben teszed s van hozz elg mand, hogy kifizesd az rt. Ha kijtszod a varzslatot, hajts vgre a rajta lv utastsokbl annyit, amennyit tudsz. Ha nem tudsz valamit megtenni, amire utast, ne csinld meg s dobd ki a temetbe.

 

K: Ha egy krtya hatsa az ellenfelemet s engem is utast valamire, akkor ki hajtja vgre elszr azt, amit tennie kell?

V: ltalban a sorrend nem szmt, de ha mgis szmtana, akkor az jn elszr, akinek ppen a kre van.

 

(Tudtad, hogy… ? Az a jtkos, aki kezd, az els krben nem hz lapot.)KP

 

K: Ha az egyik krtyn az ll, hogy semmistsem meg az ellenfelem egyik lnyt, akkor vlaszthatok a mana znjban lvk kzl is?

V: Nem. Csak a harci znban lv lnyeket lehet „megsemmisteni”. Ha egy varzslat lehetv teszi, hogy az ellenfeled mana znjbl egy krtyt a temetjbe kldj, akkor az arra pontosan r lesz rva.

 

A paklival s a temetvel kapcsolatos krdsek

 

K: Mikor vesztek, ha kifogy a paklim? Akkor, amikor flhzom az utols lapot, vagy akkor, amikor hzni prblnk, de nem tudok, mert nincs tbb lap?

V: Ha felhzod az utols lapot, egybl vesztesz.

 

K: Megnzheti az ellenfelem a temetben lv krtyimat?

V: Igen. Mindketten megnzhetitek a temetben lv krtykat. ( A kezedben lv lapokat viszont csak te nzheted meg, de a paklidban lvket te sem.)

 

(Tudtad, hogy… ? Ha az ellenfeled flhzza a paklija utols lapjt, te nyersz.)KP

 

rak kifizetsvel kapcsolatos krdsek

 

K: Ha egy lnynek 5 az ra s tmadni akarok vele, kell-e 5 krtyt tappelnem a mana znmban ahhoz, hogy tmadni tudjon?

V: Nem. Csak akkor kell az 5 krtyt tappelned, amikor elszr megidzed a lnyt a harci zndba. Ezutn soha tbbet nem kell mg egyszer fizetned rte.

 

K: Ha egy sttsg lny van a kezemben, aminek 4 az ra, akkor az azt jelenti, hogy 4 sttsg krtyt kell tappelnem a mana znmban?

V: Nem. A 4 kzl csak 1-nek kell sttsgnek lennie. ( Az is j, ha 1-nl tbb sttsget tappelsz.)

 

A lnyek klnbz znkban elltott feladataival kapcsolatos krdsek

 

K: Mi a klnbsg egy lny mana znba helyezse s annak, a harci znba val megidzse kztt?

V: Ha a lnyt a mana znba rakod, a rrt dolgok nem fontosak. Csak a civilizcija fontos. A mana zndban lv krtyk csak arra jk, hogy tappelskkel fizetni tudj a tbbi krtydrt. Ha megidzel egy lnyt a harci znba (vagy kijtszol egy varzslatot), olvasd el s hajtsd vgre, ami r van rva.

ltalban nem helyezhetsz t krtykat az egyik znbl a msikba, de van nhny specilis lap, amely ezt lehetv teszi.

 

(Tudtad, hogy…? A mana znban lv krtyidat tappelheted manrt, de ms kpessgk nincs.)KP

 

K: Honnan tudom, hogymelyik krtym termel nekem mant s ,hogy melyik tud harcolni?

V:2 dologrl tudod megklnbztetni ket.Az egyik,hogy a harcra kpes lnyeid a harci znban,a pajzsaid eltt vannak.A mana-termel krtyid pedig a pajzsaid mgtt a mana-zndban vannak.Arrl is meg tudod klnbztetni ket,hogy a mana-termel krtyidat fejjel lefel rakod le/gy hogy ne tudd elolvasni a rajtuk lev szveget,a mana szmon kvl/.

 

K::Tudom-e a temetben lv lnyemre rrt szveg szerinti kpessget hasznlni?

V:Nem.hacsak az nincs kln rrva a lnyre,a szvegdobozban lert kpessgeket nem tudod hasznlni,ha a lny a temetdben,a kezedben,vagy a mana-zndban van.

 

Tmadssal kapcsolatos krdsek

 

K: Ha az egyik lnyem megtmadja az ellenfelem s ttri egy pajzst,ki vlasztja ki,hogy melyik legyen  az?

V: Te. ltalban nem tudod, hogy milyen krtyk a pajzsok, teht mindegy, hogy melyiket vlasztod. Viszont, ha kijtszottl egy olyan krtyt, ami lehetv tette, hogy megnzd ellenfeled pajzsait, lehet hogy fontos szmodra, hogy a lnyed melyiket trje t.

 

K: Milyen sorrendben trtnnek a dolgok, ha az egyik lnyen csinl valamit, amikor tmad?

V: Ha tmadni akarsz egy lnnyel, kivlasztod azt, tappeled s kivlasztod, hogy mit tmadjon. Ezutn minden hats letbe lp, ami akkor aktivldik, ha a lnyed tmad. Vgl az ellenfeled eldnti, hogy blokkolni akar-e az egyik lnyvel (feltve, hogy az „blokkol” lny).

 

K: Ha az egyik lnyem „dupla tr”, megtmadja az ellenfelemet s az els ttrt pajzsnak olyan „pajzs hatsa” van, ami a tmad lnyemet a temetbe kldi, akkor a msodik pajzs is ttrik?

V: Igen. Mihelyst egy „dupla tr” lny tmad s nem blokkoljk, letbe lp a hatsa, hogy „2 pajzsot ttr”. A pajzsok egyenknt trnek t, de mindkett ttrik, mg akkor is, ha kzben a tmad lny elhagyja a harci znt.

(Tudtad, hogy…? Az idzsi betegsgben szenved blokkolk tudnak blokkolni) KP

 

Evolcis lnyekkel kapcsolatos krdsek

 

K: Nem tallok egy evolcis lnyt sem. Hol vannak?

V: A Duel Masters kezd csomagban nincsenek evolcis lnyek, de a kvetkez pr kiegsztben lesz elegend.

 

K: Hogy idzek meg egy evolcis lnyt?

V: Ugyan gy, mint egy norml lnyhez, krtykat tappelsz, hogy az abbl kapott manval ki tudd fizetni az rt. A mank kzl legalbb 1-nek abbl a civilizcibl kell szrmaznia, amelyikbl a lny szrmazik. Ettl a lpstl kezdve, viszont mr klnbzik a folyamat. Az evolcis lnyre r van rva, hogy melyik fajbl fejldik ki. Az evolcis lnyt egy, a harci znban lv, olyan faj lnyre kell raknod, amilyen r van rva.

 

K: Egy olyan krtya, ami hat egy lnyre, hat-e az evolcis lnyekre is?

V: Igen. Az evolcis lny is minden szempontbl egy lny.

 

K: Ha az evolcis lnyem elhagyja a harci znt, akkor mi trtnik az alatta lv lnyekkel?

V: Ha tovbbfejlesztesz egy lnyt, az evolcis lny s az alatta lv krtyk egy krtynak szmtanak, amg el nem hagyjk a harci znt. Ha az evolcis lny elhagyja a harci znt, az alatta lv lnyek is vele mennek.

 

K: Ha az evolcis lny tkerl a mana znmba, akkor mi trtnik?

V: Az evolcis lny s az alatta lv lnyek is a mana zndba kerlnek. A mana zndban viszont mr kln krtyknak szmtanak.

 

K: Ha egy evolcis lny a paklim tetejre kerl, akkor milyen sorrendbe rakjam a krtykat?

V: Olyan sorrendbe, amilyenbe akarod. A pakli tulajdonosa dntheti el a krtyk sorrendjt.

 

K: Ha megidzek egy lnyt, aminek idzsi betegsge van s ugyanabban a krben rrakok egy evolcis lnyt, akkor tud-e az evolcis lny tmadni?

V: Igen. Az evolcis lnyek nem lesznek idzsi betegek, mg akkor sem, ha az a lny, amelyikbl kifejldtek, az volt.

 

Szablyok


Szablyok
Kpessgek

Paklilersok


Eserd Pakli
A Hall Hvsa Pakli
Arcadia Vdelmezi
A ht krtyja

Mg nincs j krtya

 

Jtkok


Srkny vs. srkny
Vilgjr Rothus
Puzzle
 

Kifestk


Rothus, the Travaler
Bolshack Dragon
Mighty Shouter
Aqua Sniper
Shobu
Mimi
Rekuta
Cool Stuffs
 
Szavazs
A ht krtyja...
Melyik legyen a kvetkez ht krtyja?

Bolzard Dragon
King Tsunami
Gandar, Seeker of Explosions
Kachua, Keeper of the Icegate
Stallob, the Lifequasher
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG