Rszletes szablyok
2005.07.22. 19:16
RSZLETES SZABLYOK
Stop!
Ne olvasd el ezeket a szablyokat, amg nem jtszottl mr jtkot a gyors kezdsi tmutat segtsgvel.
Tartalom:
A Duel Masters jtk tanulsa
Felkszls
Hogyan nyerj
A duel masters krtya rszei
Krsorrend
Kulcsszavak
A sajt paklid sszelltsa
Jtk kettnl tbb jtkossal
Szjegyzk
Krtyalista
Krdsek
Elrhetsg
Krsorrend sszefoglal
A Duel Masters jtk tanulsa:
A prbajozi kikpzsed a kezd csomagban tallhat kihajthat kpmellklettel kezddik. Vedd magadhoz a mellkletet, a kt kezd paklit, a kt jtkmezt s krd meg a bartodat hogy jtsszon veled. Ez mind, amire a kezdshez szksged lesz. Ne olvass tovbb, mg az alapokat meg nem tanultad!
Felkszls:
Mindkt jtkos megteszi ezeket a lpseket, hogy felkszljn a jtkra:
1. Keverd meg a paklid!
2. Hzz 5 lapot a paklid tetejrl, de ne nzd meg ket. Rakd ket kppel lefel, egy sorban magad el. Ezek a lefedett lapok lesznek a pajzsaid.
3. Hzz 5 lapot a paklid tetejrl.
4. Dntstek el, hogy ki kezd.
Hogyan nyerj
Tmadd meg ellenfeled a lnyeiddel. Minden alkalommal, amikor egy lnyed tmad s nincs blokkolva, ttr egy pajzsot. Ha ellenfelednek nincs mr tbb pajzsa, tmadd meg mg egy lnyeddel, hogy nyerj!
Kr sorrend:
1 Kezdd el a krd
Ne csinlj semmit ez alatt a lps alatt, ha nincs „tappelt” lny a harci zndban vagy tappelt krtya a mana zndban. A tappelt krtyk azon krtyk, melyeket oldalra fordtottl az elz krdben, hogy jelezd, hogy hasznltad ket valamire. ltalban csak akkor lesznek tappelt krtyid, ha mr jtszottl pr krt a jtkbl. Ha van tappelt krtyd, tappeld vissza, hogy jelezd, hogy ebben a krben jra hasznlhatod.
( Fordtsd fejjel felfel a lnyeid, hogy vissza tappeld ket) KP.
( A visszatappelshez fordtsd a mana znban lv krtykat fejjel lefel gy, hogy el tudd olvasni a mana szmokat). KP.
2, Hzz egy lapot.
Fontos! Csak az a jtkos nem hz lapot az els krben, aki kezd. Ez a szably nincs megemltve a kezd mellkletben. Egy lap hzsa azt jelenti, hogy a pakli tetejrl leveszel egy lapot s a kezedbe veszed. Amikor felhzod a paklid utols lapjt, vesztesz.
3. Helyezz egy krtyt a mana zndba.
Csak egy krtyt (brmilyen tpust) rakhatsz a mana zndba krnknt, kivve ha egy varzslat vagy hats tbbet tesz lehetv. Nem kell minden krdben krtyt raknod a mana zndba, ha nem akarsz. A mana znba helyezhet krtyk szma korltlan.
A mana zndba fejjel lefel rakd a krtykat, hogy el tudd olvasni a mana szmokat.
( Egy krtya mana znba val helyezse). KP.
A mana zndban lv krtyk mant tudnak termelni neked. A mana olyan mint a pnz. A lnyekrt s varzslatokrt tudsz vele fizetni.
Fontos! A mana zndban lv krtyk, csak mant tudnak termelni. A mana szmon kvl minden rajtuk lv szveget hagyj figyelmen kvl.
4. Idzz lnyeket s varzsolj.
Ha akarsz brmennyi lnyt meg tudsz idzni s brmennyit varzsolhatsz ez alatt a lps alatt.
Ezeket brmilyen sorrendben megteheted.
Egy varzslat vgrehajtsa:
Vlassz ki egy varzslatot a kezedbl. Az ra a bal fels sarokban van. Ha nem tudod kifizetni, akkor nem tudod vgrehajtani a varzslatot. A varzslat rt a mana zndban lv krtyk tappelsvel fizeted ki. Legalbb egy mannak ugyanabbl a civilizcibl kell szrmaznia, mint amibl a varzslat is szrmazik.
Plda: egy termszet varzslathoz, melynek 4 az ra, legalbb egy termszet krtyt tappelned kell a mana zndban. A tbbi 3 tappelt krtya brmely civilizcibl szrmazhat.
Miutn kifizetted az rt, hajtsd vgre a varzslatot. Ha nem tudod vgrehajtani a varzslat sszes hatst, nincs baj. Hajts vgre belle annyit, amennyit tudsz. Utna helyezd a varzslatot a temetdbe. A temetd legyen kppel felfel a paklid mellett.
Egy lny megidzse:
Vlassz ki egy lnyt a kezedbl. Az ra a bal fels sarokban van. Ha nem tudod kifizetni, nem tudod megidzni a lnyt.
A lny rt a mana zndban lv krtyk tappelsvel tudod kifizetni. Legalbb egy mannak ugyanabbl a civilizcibl kell szrmaznia, mint amelyikbl a lny is szrmazik.
Miutn fizettl a lnyrt, helyezd a harci zndba.
A harci znba helyezhet lnyek szma korltlan.
(Egy szrny krtya kijtszsa). KP.
Fontos! A lnyek nem tudnak abban a krben tmadni, amelyikben megidzted ket, mert idzsi betegsgk van. Majd a kvetkez krdben fognak tudni tmadni.
Egy evolcis lny megidzse:
Az evolcis lny egy klnleges szrny, mely az els Duel Masters kiegsztben jelenik majd meg. Egy evolcis lnyt ugyangy tudsz megidzni, mint egy ltalnos szrnyet, de csak akkor, ha mr van egy megfelel faj lny a harci znban. Az evolcis lnyen rajta van, hogy milyen faj lnyed kell, hogy legyen.
Ha megidzel egy evolcis lnyt, akkor rakd r arra a lnyre, amelyikbl „kifejldik”. Hagyd alatta a msik lnyt, de ne vedd figyelembe. Csak az evolcis lny neve, kpessge s ereje a fontos. Az evolcis lnyek nem lesznek idzsi betegek, mg akkor sem, ha a lny amelyikbl kifejldtek, az volt, teht egybl tmadhatsz velk, miutn a harci zndba raktad ket.
Az egymsra rakhat evolcis lnyek szma korltlan.
Az ellenfeled lnyt soha nem fejlesztheted tovbb, mg tbbjtkos jtkban sem. Ha az evolcis lnyt elmozdtjk valahov a harci znbl, az egsz kupac mozdul, nem csak a tetejn lv evolcis lny.
Amg az evolcis lny jtkban van, maga is a lny, amelybl kifejldtt, egy krtynak szmtanak. Ha a kupac mshov kerl, nem a harci znba, akkor ismt kln krtyknak szmtanak. Teht ha egy varzslat thelyezi az evolcis lnyed a mana zndba, akkor annyi kln krtyt kapsz a mana zbdba.
5.Tmadj!
A harci znban lv lnyekkel tmadhatsz. Azokkal a lnyekkel nem tudsz tmadni, amelyeket most raktl a harci zndba, mert idzsi betegsgk van.
(Ne feledd, hogy az evolcis lnyek klnlegesek s nem kapnak idzsi betegsget!)
Minden krben annyi lnyeddel tmadhatsz, amennyivel akarsz. Vlassz egyet, tmadj vele, vlassz egy msikat, tmadj azzal is s gy tovbb.
Tappelj egy lnyt, amivel tmadni szeretnl s mondd meg, hogy mit tmadsz vele. Meg tudod tmadni az ellenfeled, vagy az egyik tappelt lnyt a harci znjban.
Ha egy lnyt tappelsz, hogy tmadjon, nem kell a mana zndban is krtykat tappelned. Ha egyszer fizettl, hogy megidzz egy lnyt, nem kell fizetned rte, hogy tmadjon.
Ellenfeled megtmadsa:
Ha az egyik lnyed megtmadja az ellenfeled s nem tudja blokkolni a tmadst, az egyik pajzsa ttrik. Ez azt jelenti, hogy kivlasztod az egyik pajzst s azt a kezbe veszi.
Ha az ellenfelednek nincs tbb pajzsa s az egyik lnyed mgegyszer megtmadja, te nyersz.
Bizonyos lnyek egynl tbb pajzsot is t tudnak trni, ha megtik az ellenfeled. ket gy hvjak, hogy „dupla trk”. ( double breaker).
Fontos! Ha az ellenfelednek kevesebb pajzsa van, mint amennyit t tudna trni a tmad lnyed, a lnyed nem ti ki t, hanem csak a maradk pajzsokat semmisti meg. (Ellenfeled megtmadsa) KP.
Tappelt lny tmadsa:
Ha az egyik lnyed megtmadja ellenfeled egyik tappelt lnyt s nem tud blokkolni, a kt lny csatzik egymssal.
Minden lnynek van egy szma a bal als sarkn. A nagyobb ervel rendelkez lny nyeri meg a csatt. A vesztest a tulajdonosa a temetjbe teszi. Ha mindkt lny ugyanolyan ers, akkor mindketten a tulajdonosuk temetjbe kerlnek. Nmely lnynek egy „+” van az erejk utn. Ez azt jelenti, hogy a lny ereje megnhet a szvegdobozban lert dolgok miatt. Ne felejtsd el elolvasni, hogy mi ll benne! (Tappelt lny tmadsa) KP.
Tmads-hatsok:
Az jabb kszletekben lesz nhny olyan lny, melynek klnleges hatsa van, mikor tmad. Ha tmadni akarsz az egyik lnyeddel, vlaszd ki, hogy melyik legyen az, tappeld, s vlaszd ki, hogy mit tmadjon. Ezutn hajts vgre minden hatst, ami letbe lp a lnyed tmadsa miatt. Ezutn az ellenfeled kivlaszthat blokkolkat.
Egy tmads blokkolsa:
Csak a „blokkol” kpessggel rendelkez lnyek tudjk megakadlyozni, hogy az ellenfl tmad lnye megtmadja azt, amit akar.
Hasznlhatod az egyik blokkol lnyed, hogy meglltson brmely tmadst. Ha a lnyed blokkol, tappelned kell, teht csak akkor tud blokkolni, ha nincs tappelve. Az idzsi betegsg nem gtolja a lnyt a blokkolsban. Ha egy lny blokkol, a tmad lnnyel harcol. A tmad lny nem tudja megtmadni azt amit eredetileg akart ( ellenfeledet vagy egy msik lnyt), mert most a blokkolval kell harcolnia. Az ersebb lny nyeri meg a csatt, a msik pedig a temetbe kerl. Ha a kt lny ugyanolyan ers, akkor mindketten tulajdonosuk temetjbe kerlnek. Nhny lnynek az ereje mgtt egy „+” van. Ez azt jelenti, hogy a lny ereje megnhet a szvegdobozban lertak miatt. Ne felejtsd el elolvasni, hogy mi ll benne!
A tmad lpsek sorrendje:
Sokat szmthat, hogy mi trtnik elbb a tmads sorn. A kvetkez szablyok lerjk, hogy mi milyen sorrendben trtnik.
Amikor tappeled a lnyed, hogy megtmadd az ellenfeled hajts vgre minden hatst ami akkor lp letbe „amikor az a lny tmad”. Utna, ha az ellenfeled nem blokkol, kvesd a szrnyeden lv sszes ide vonatkoz utastst. Ezutn trd t a pajzsokat (vagy nyerj, ha nincs tbb pajzs).
Ha kt lny harcol, elszr kvesd az ide vonatkoz utastsokat a te lnyeden. Utna az ellenfeled vgrehajtja az lnyn lv, ide vonatkoz utastsokat.
Ezutn hasonltstok ssze a kt lny erejt. Ha az egyik lny gyengbb, akkor a temetbe kerl. Ha a lnyek ugyanolyan ersek, mindketten a temetbe kerlnek. Vgl hajtstok vgre a csata utn letbe lp utastsokat.
6. Fejezd be a krd.
Kzld ellenfeleddel, hogy vgeztl. Most kvetkezik! Folyamatosan vltogasstok kreiteket, amg az egyiktk nem nyer.
( Tmadj amikor csak tudsz! gy tudod megnyerni a jtkot.) KP
A sajt paklid sszelltsa:
Az egyik legjobb dolog a Duel Masters jtkban, hogy te llthatod ssze a sajt paklid. Brhogy sszellthatod a paklidat, csak tartsd be ezeket az egyszer szablyokat:
- A paklidnak legalbb 40 lapot kell tartalmaznia.
- A paklidban 1 krtybl maximum csak 4 msolat lehet.
Nehz j paklit sszelltani, de a legjobb, ha kezdsknt 2 vagy 3 sznt is felhasznlsz a paklidhoz. Tbbnyire lnyeket rakj bele, mert nlklk nem tudsz nyerni.
Ajnlatos alacsony s magas r lnyeket is tenned a paklidba. Ha csak nagy lnyekkel jtszol, az ellenfeled hamar le fog rohanni kis lnyekkel. Ha csak kis lnyekkel jtszol, az ellenfeled le fog hozni egy-kt nagy szrnyet, amik knnyedn elbnnak a kis lnyeiddel. Miutn ksz a paklid, sokat jtsz vele. Cserld le azokat a lapokat, amelyek nem segtenek neked, vagy csak ritkn tudod kijtszani ket. Folyamatosan dolgozz a paklidon s hamarosan kpes leszel legyzni minden ellenfeled. Ne feledd, hogy a legjobb dolog a gyjthet krtyajtkokban az, hogy brmely lapot berakhatod a paklidba, teht kezdj el ksrletezni!
Jtk kettnl tbb jtkossal:
A Duel Masterst egyszerre tbb bartoddal is tudod jtszani! Minden jtkos a sajt paklijt hasznlja! ljetek le egy asztalhoz s hasznljtok az itt tallhat specilis szablyokat.
Alapszablyok
A krt az ra jrsa szerinti irnyba adjtok tovbb.
A lnyeid csak a kzvetlenl melletted jobbra s balra l ellenfeleidet tudjk tmadni. Ha legyzl egy ellenflt, akkor megtmadhatod az utna kvetkezt.
Varzslataidat hasznlhatod brmelyik ellenfl ellen s brmelyik lny ellen, mg akkor is, ha nem tudod megtmadni.
A te lnyeid nem tudnak blokkolni egy msik jtkos, ill. annak lnyei ellen irnyul tmadst. Minden alkalommal, amikor legyzl egy ellenfelet, kapsz egy krtyt a pajzsaidhoz, jutalomkppen. Vedd a paklid tetejn lv krtyt s tedd kppel lefel (anlkl, hogy megnznd) a pajzs zndba.
Mindenki-mindenki ellen varins
Ebben a fajtban egyedl vagy mindenki ellen. Akkor nyersz, ha mindenki ms eltted kiesik.
Csapatjtk varins
Ebben a jtkban egy csapat tagja vagy. Mindkt csapatban ugyanannyi jtkosnak kell lennie. lj a msik csapat kt embere kztt. A te csapatod gyz, ha a msik csapat sszes tagja kiesik. A csapatjtkban, ha legyzl egy ellenfelet, megtmadhatod a kvetkezt. Viszont nem tmadhat meg tged, ha egy csapattrsad kztetek l. Neki tovbbra is a csapattrsadat kell tmadnia.
|